Regulamin sprzedaży Papierowy Mix – Anna Sawicka
Obowiązuje od: 01.01.2024
Ostatnia aktualizacja: 30.03.2024
§ 1 Postanowienia ogólne
· Sklep online jest dostępny pod adresem internetowym: sprzedaż w wiadomościach prywatnych na FB oraz IG oraz przez stronę internetową https://www.papierowymix.pl/bądź przez wiadomości mailowe prowadzony jest przez Annę Sawicką prowadzącą działalność nierejestrowaną .
·
Ze sprzedawcą możesz skontaktować się pod adresem poczty e-mail:
papierowymix@gmail.com, telefonem: 502459869 oraz pod adresem prowadzenia działalności
nierejestrowanej tj. ul. Szarych Szeregów 6/15, 05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
·
Regulamin określa prawa i obowiązki
Klientów i Sprzedawcy oraz zasady korzystania ze Sklepu, w szczególności
zawierania umów sprzedaży produktów oferowanych przez Sprzedawcę, zasady
realizacji zamówień, zasady postępowania reklamacyjnego oraz zasady
obowiązujące przy korzystaniu z prawa odstąpienia od umowy.
·
Regulamin jest sporządzony w
języku polskim i stanowi wzorzec umowy w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 23
kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny.
·
W celu zawarcia umowy ze
Sprzedawcą Klient może przed złożeniem Zamówienia skorzystać z prawa do
negocjacji warunków umowy. W przypadku rezygnacji przez Klienta z możliwości
negocjacji niniejszy Regulamin stanowi treść zawartej pomiędzy stronami umowy.
·
Dostęp do Regulaminu Klient
może uzyskać w każdym momencie pod adresem https://www.papierowymix.pl/p/regulamin-sprzedazy.html
, a także poprzez
zapisanie go w dowolnym formacie na wybranym przez siebie nośniku.
·
Jeśli nie zostało to wyraźnie
wskazane w informacji handlowej, Produkty oferowane w grupie sprzedażowej są
nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek
polski. Informacja ta jest równoznaczna z zobowiązaniem Sprzedawcy do
dostarczania Klientowi Produktów bez wad.
· Niniejszy regulamin stanowi integralną część wszystkich umów sprzedaży zawieranych przez Sprzedawcę, w tym również umów zawieranych w drodze Zamówienia złożonego drogą mailową, przez Messenger, poprzez wiadomość na Instagramie lub telefoniczną.
·
Klient jest zobowiązany do
korzystania ze sklepu zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, a także
w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa i dobrymi obyczajami.
§ 2 Definicje
·
SKLEP ONLINE - sklep internetowy prowadzony
przez Sprzedawcę dostępny pod adresem: sprzedaż prowadzona w wiadomościach
przez profil na FB – funpage Papierowymix-Anna Sawicka, w wiadomościach przez
konto na Instagramie Papierowymix oraz w wiadomościach mailowych poprzez adres papierowymix@gmail.com lub przez stronę https://www.papierowymix.pl/ .
·
PRODUKT – rzecz ruchoma dostępna na grupie sprzedażowej,
przeznaczona do sprzedaży na podstawie zawartej przez Sprzedawcę z Klientem
Umowy sprzedaży, z wykorzystaniem funkcjonalności sklepu. Każdy produkt jest oryginalny i
wykonany ręcznie. Produkt nie jest
zabawką, jest to produkt kolekcjonerski przeznaczony
dla osób powyżej 14 roku życia.
·
PRODUKT NA ZAMÓWIENIE – produkt, którego nie ma na stanie
magazynowym. Zostaje wykonany na życzenie Klienta, który deklaruje chęć jego
zakupu. Produkty na zamówienie nie podlegają prawu do zwrotu. Produkty na
zamówienie nie stanowią zabawek, tworzone są produkty kolekcjonerskie dla osób
powyżej 14 roku życia.
·
SPRZEDAWCA – Anna Sawicka, prowadząca działalność
nierejestrowaną pod adresem ul. Szarych Szeregów 6/15, 05-101 Nowy Dwór
Mazowiecki, PL
·
KLIENT –osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności
prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące
także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
osoba prawna; albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
której ustawa przyznaje zdolność prawną; – która nabywa od Sprzedawcy produkty
za pośrednictwem sklepu lub wiadomości mailowych, wiadomości poprzez Messenger
lub telefonicznie.
·
KONSUMENT – osoba fizyczna nabywająca Produkty w Sklepie w celu
niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
·
PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do
czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie
obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności
prawnych; osoba prawna; albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości
prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która nabywa Produkty w
Sklepie internetowym w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej.
·
PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – osoba fizyczna zawierająca
umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej
umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej.
·
DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z
wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w rozumieniu Ustawy z dnia 18
stycznia 1951 r. o dniach ustawowo wolnych od pracy.
·
REGULAMIN – niniejszy dokument określający prawa i obowiązki
Sprzedawcy i Klienta oraz warunki składania Zamówień i dokonywania zakupów
produktów i zawierania Umów sprzedaży.
·
TOWAR – rzecz ruchomą, a także wodę, gaz i energię elektryczną,
w przypadku gdy są oferowane do sprzedaży w określonej objętości lub ilości;
·
TRWAŁOŚĆ – zdolność towaru do zachowania jego funkcji i
właściwości w toku zwykłego korzystania
·
UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo
zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Online.
·
ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta, stanowiące ofertę
zawarcia Umowy sprzedaży złożoną Sprzedawcy przez Klienta, zawierające
informacje niezbędne do zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży.
·
ZAMÓWIENIE INDYWIDUALNE – Zamówienie niestandardowe, niebędące
elementem stałej oferty, wykonywane na wyraźne życzenie Klienta z
uwzględnieniem modyfikacji, personalizacji, indywidualnego doboru tkanin,
rozmiarów, parametrów Produktu, nie podlegające prawu do zwrotu.
·
KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964
r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
·
USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014
r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
·
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych osobowych).
§ 3 Zamówienia
·
Informacje o Produktach prezentowane w sklepie nie stanowią
oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, stanowią zaproszenie do
zawarcia Umowy sprzedaży.
·
Złożenie zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu przepisów
Kodeksu cywilnego, złożoną Sprzedawcy przez Klienta.
·
Zamówienia mogą być składane 7 dni w tygodniu, 24 h na dobę.
· Klient na do wyboru następujące sposoby złożenia zamówienia:
a)
Zamówienie poprzez wiadomość mailową pod adresem papierowymix@gmail.com
b) Złożenie zamówienia poprzez wiadomość poprzez aplikację Messenger, powiązaną z kontem https://www.facebook.com/papierowymix , wiadomościami poprzez aplikację IG https://www.instagram.com/papierowymix/ oraz wiadomości mailowe z kontem papierowymix@gmail.com
c)
Złożenie zamówienia poprzez
telefon pod numerem 502459869
d) zamówienie poprzez formularz kontaktowy na stronie https://www.papierowymix.pl/
· W celu złożenia zamówienia Klient powinien przesłać wiadomość do Sprzedawcy, zgodnie z Regulaminem sklepu.
·
Warunkiem złożenia zamówienia jest zapoznanie się z niniejszym
regulaminem i zaakceptowanie go.
·
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje
w chwili potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia, poprzez wysłanie
wiadomości zwrotnej.
·
Cena Produktu podawana jest w złotych polskich w wiadomości
prywatnej. Do ceny zostaje naliczony koszt wysyłki. Informacje o całkowitej
wartości są podawane Klientowi przed ostatecznym potwierdzeniem złożenia
zamówienia w wiadomości mailowej zatytułowanej „Potwierdzenie złożenia
zamówienia”.
·
Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma wiadomość zatytułowaną
„Potwierdzenie złożenia zamówienia w grupie sprzedażowej Anny Sawickiej. Wiadomość ta będzie potwierdzała otrzymanie Zamówienia przez
Sprzedawcę. Wiadomość ta nie stanowi jeszcze przyjęcia oferty Klienta, czyli
zawarcia Umowy sprzedaży.
·
Następnie Sprzedawca prześle do Klienta wiadomość z informacją o
przyjęciu Zamówienia do realizacji, terminie wysyłki i rozpoczęciu realizacji
Zamówienia zatytułowaną „Potwierdzenie przyjęcia zamówienia w grupie
sprzedażowej Anny Sawickiej. Wiadomość ta stanowi przyjęcie oferty Klienta.
Jeśli sprzedawca poinformuje Klienta o przyjęciu złożonej przez niego oferty,
następuje zawarcie umowy sprzedaży między Sprzedawcą a Klientem.
·
Jeśli sprzedawca nie będzie miał możliwości przyjęcia oferty
Klienta w całości lub w części, wówczas prześle do niego wiadomość z informacją
o odmowie przyjęcia oferty Klienta w całości lub w części, wówczas prześle do
niego wiadomość z informacją o odmowie przyjęcia oferty Klienta i anulowaniu
Zamówienia w całości lub w części. W zakresie, w którym Zamówienie zostało
anulowane, Umowa sprzedaży nie zostaje zawarta.
·
Realizacja Zamówienia następuje w czasie określonym w opisie
danego Produktu ( do 30 dni roboczych).
·
Zamówienia są realizowane zgodnie z kolejnością zamówień.
§ 4 Płatność i cena
·
Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
a)
Płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy:
89 1020 1026 0000 1602 0040 8666.
b)
Płatność przelewem blik na nr telefonu Sprzedawcy: 502459869
c)
Płatność gotówką przy odbiorze osobistym w momencie dostarczenia
produktu przez Dostawcę do uzgodnionego miejsca
· W przypadku płatności realizowanej przelewem, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany w potwierdzeniu złożenia zamówienia, w tytule przelewu lub wpłaty podając imię i nazwisko.
·
W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem Klient
obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia
zawarcia Umowy Sprzedaży.
·
Zamówienia, które nie zostaną opłacone w terminie 7 dni od daty
ich zaksięgowania, zostaną automatycznie anulowane ( z wyjątkiem zamówień
opłacanych za pobraniem).
·
Za datę zapłaty zamówienia uznaje się moment zaksięgowania
środków pieniężnych na rachunku bankowym Sprzedawcy.
·
W przypadku zapłaty przez Klienta tylko części wartości
zamówienia Sprzedawca niezwłocznie wezwie Klienta do dokonania płatności
uzupełniającej. W przypadku braku dokonania płatności uzupełniającej przez
Klienta w ciągu 7 dni od wezwania
Sprzedawcy zamówienie zostanie automatycznie anulowane.
·
W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką przy odbiorze
osobistym, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze
przesyłki.
·
Sprzedający zastrzega prawo do zmiany cen i terminów realizacji.
Zmiany nigdy nie będą dotyczyły zamówień przyjętych wcześniej do realizacji.
·
Ceny prezentowanych towarów w Sklepie są wyrażone w polskich
złotych i są cenami brutto, tj. zawierają odpowiednie podatki.
·
Ceny podane w sklepie dotyczą jednej sztuki towaru.
·
Cena nie zawiera kosztów dostawy.
·
Ceny towarów obowiązują tylko podczas składania zamówienia w
Sklepie. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen, jednakże zmiana ceny nie
ma wpływu na zamówienia złożone przed wejściem w życie zmiany ceny.
·
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do organizowania akcji promocyjnych
– promocje oraz wyprzedaże.
·
Akcje promocyjne mogą polegać na udzieleniu rabatu kwotowego lub procentowego na dany towar lub grupę towarów.
·
Regulamin akcji promocyjnych będzie udostępniony każdorazowo w
momencie uruchomienia akcji.
· Rabat jest liczony od wartości brutto towarów, bez kosztów dostawy.
·
Akcje promocyjne mogą obowiązywać przez czas określony przez
Sprzedawcę lub do odwołania, a także do czasu wyczerpania towarów objętych
akcją promocyjną.
·
Sprzedawca po obniżeniu ceny towaru lub usługi obok informacji o
obniżonej cenie podaje także informację o najniższej cenie tego towaru lub tej
usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki w
przypadku zastosowania obniżonej ceny.
·
Jeżeli dany towar lub dana usługa są oferowane do sprzedaży w
okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie Sklep uwidacznia
również informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która
obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego towaru lub tej usługi
do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
·
W przypadku towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają
krótki termin przydatności, obok informacji o obniżonej cenie Sklep uwidacznia
informację o cenie sprzed pierwszego zastosowania obniżki.
§ 5 Dostawa
·
Klient dokonuje wyboru rodzaju dostawy spośród dostępnych.
Dostawa następuje na adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu. Dostawy
odbywają się w dni robocze.
·
Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa
Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport,
dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania
Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się
Umową Sprzedaży.
· Klient, kupując za pośrednictwem grupy sprzedażowej automatycznie udziela sprzedającemu pełnomocnictwa na jednorazowe zawarcie umowy z firmą realizującą odpłatną dostawę zamówionych towarów, na nadanie przesyłki w imieniu i na koszt kupującego.
·
Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
a)
Przesyłka kurierska realizowana przez firmę: Inpost
b)
Paczkomat
c)
Odbiór osobisty
· Towary zamówione przez Sklep wysyłane są wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
·
Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 30 Dni roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie
składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych
terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak
nie może przekroczyć 30 Dni Roboczych.
·
Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w
przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie
gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 30 Dni Roboczych, chyba że w
opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy
termin.
·
W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru,
terminem gotowości do odbioru jest termin ustalony indywidualnie z Klientem. O
gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez
Sprzedawcę.
·
Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez
Klienta liczy się w następujący sposób:
a)
W przypadku płatności przelewem – od dnia uznania rachunku
bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
b)
W przypadku płatności gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia
zawarcia Umowy Sprzedaży.
·
Z chwilą wydania Produktu na Kupującego przechodzą korzyści i
ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwem jej przypadkowej utraty lub
uszkodzenia . W przypadku Przedsiębiorcy za wydanie produktu uważa się
powierzenie go przez Sprzedawcę przewoźnikowi. W przypadku Konsumenta za
wydanie produktu uważa się jego odebranie od przewoźnika przez Klienta.
·
Klient będący Przedsiębiorcą jest zobowiązany do sprawdzenia
stanu produktu po dostarczeniu przesyłki i w obecności przedstawiciela podmiotu
realizującego przewóz lub spedycję. W razie stwierdzenia jakichkolwiek
uszkodzeń przesyłki Przedsiębiorca zobowiązany jest do spisania stosownego
protokołu.
·
Zaleca się, aby klient będący Konsumentem w miarę możliwości
dokonał sprawdzenia Protokołu po dostarczeniu przesyłki, w obecności przedstawiciela
podmiotu realizującego przewóz lub spedycję. W przypadku stwierdzenia
jakichkolwiek uszkodzeń przesyłki zaleca się również, aby konsument spisał
stosowny protokół i niezwłocznie skontaktował się ze Sprzedawcą.
§ 6 Odstąpienie od umowy
·
Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014r. o
prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287, z 2021 r. poz. 2105 oraz z 2022
r. poz. 2337) Klient będący konsumentem
ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w
terminie czternastu dni od dnia wydania towaru tj. od momentu, w którym Klient
wszedł w posiadanie towar, lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik
wskazana przez Klienta weszła w
posiadanie towaru. Do zachowania czternastodniowego terminu, o którym mowa w
ust. 1, wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego
upływem. Sklep dopuszcza możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy
drogą elektroniczną na adres: papierowymix@gmail.com. Po otrzymaniu
oświadczenia drogą elektroniczną, Sklep niezwłocznie prześle Klientowi będącemu
konsumentem, na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór
został zamieszczony pod adresem https://www.papierowymix.pl/p/regulamin-sprzedazy.html
oraz zostanie dołączony przez Sklep w
wersji papierowej do przesyłki produktu. Korzystanie z przedmiotowego
formularza jest fakultatywne.
·
Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach
konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, zgodnie z ustawą,
nie przysługuje Konsumentowi i Przedsiębiorcy–Konsumentowi w wypadkach:
i)
o świadczenie usług, jeżeli
przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźna zgoda konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
ii)
w której cena lub wynagrodzenie zależy
od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli,
i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
iii) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz
nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
iv)
w której przedmiotem świadczenia jest
rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do
użycia;
v)
w której przedmiotem świadczenia jest
rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania
nie można zwrócić́ ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
vi)
w której przedmiotem świadczenia są
rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
vii) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe,
których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których
dostarczenie może nastąpić́ dopiero po upływie 30 dni i których wartość́ zależy
od wahań́ na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
viii)
w której konsument wyraźnie żądał, aby
przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub
konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te,
których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż̇ części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od
umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
ix)
w której przedmiotem świadczenia są̨
nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę̨;
x)
zawartej w drodze aukcji publicznej;
xi)
o świadczenie usług w zakresie
zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samo-
chodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami
rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień́ lub
okres świadczenia usługi;
xii) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na
nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny,
jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi
potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1;
xiii)
o świadczenie usług, za które konsument
jest zobowiązany do zapłaty ceny w przypadku których konsument wyraźnie zażądał
od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa
została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
·
W przypadku odstąpienia od umowy Klient
zobowiązany jest do zwrotu towaru na adres: ul. Szarych Szeregów 6/15, 05-101
Nowy Dwór Mazowiecki, PL lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sklep do
odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w który, odstąpił od
umowy, chyba że Sklep zaproponował, że sam odbierze towar. Odsyłany towar
należy zapakować w sposób uniemożliwiający jego uszkodzenie w transporcie.
·
W przypadku skorzystania przez Klienta z
uprawnienia, o którym mowa w ust. 1,
bezpośrednie koszty zwrotu towaru pokrywa Klient .
·
Konsument może powstrzymać się z zapłatą
ceny do chwili wykonania przez Sklep obowiązków wynikających z § 6 lub § 7
Regulaminu.
·
W przypadku odstąpienia od niniejszej
umowy Klientowi zwracane są wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym
obejmujące koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w ramach dostawy towarów dostępny w Sklepie), niezwłocznie, a w każdym
przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sklep został poinformowany o
decyzji Klienta o wykonaniu prawa
odstąpienia od umowy ze Sklepem.
·
Zwrotu płatności Sklep dokonuje przy
użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient
wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiążę się dla niego z
żadnymi kosztami.
·
Sklep może wstrzymać się ze zwrotem
płatności do czasu otrzymania zwracanego Towaru (rzeczy) lub do czasu
dostarczenia dowodu odesłania tego towaru w związku z odstąpieniem w zależności
od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
·
Jeżeli Klient będący konsumentem wybrał
sposób dostarczenia rzeczy (towaru) inny niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, (dotyczy sposobu pierwotnej
dostawy do Klienta) przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
·
Konsument ponosi odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości rzeczy (towaru) będące wynikiem korzystania z niej w
sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
rzeczy.
·
Postanowienia dotyczące Konsumenta
zawarte w niniejszym paragrafie stosuje się do Przedsiębiorcy-Konsumenta
(stosownie do art. 7aa ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta)
·
Uprawnienie do odstąpienia od umowy
zawartej na odległość, o którym mowa w niniejszym paragrafie Regulaminu, nie
przysługuje Klientowi nie będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem.
§ 7 Reklamacja
·
Sprzedawca dba o to by dostarczać
wysokiej jakości produkty.
·
W zakresie reklamacji Klient będący
Konsumentem może realizować uprawnienia przyznane przez przepisy ustawy z dnia
30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287, z 2021 r. poz.
2105 oraz z 2022 r. poz. 233
·
Sklep jest odpowiedzialny względem
Klienta jeżeli rzecz sprzedana (towar) jest niezgodna z umową.
·
Zgodność rzeczy sprzedanej (towaru) z
umową występuje ,w przypadku w którym zgodne z umową pozostają w szczególności
jej:
(1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i
funkcjonalność;
(2) przydatność do szczególnego celu, do którego jest
potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej
w momencie zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował;
a także rzecz sprzedana (towar) aby była zgodna z
umową, musi:
(3) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się
towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm
technicznych lub dobrych praktyk;
(4) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym
trwałość i bezpieczeństwo;
(5) być dostarczany z akcesoriami i instrukcjami, których
dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;
(6) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które
przedsiębiorca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać
opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
·
Reklamacja powinna zostać wysłana
mailowo na adres: papierowymix@gmail.com
na Messenger papierowymix-Anna Sawicka albo adres prowadzonej działalności
nierejestrowanej: ul. Szarych Szeregów 6/15, 05-101 Nowy Dwór Mazowiecki, PL
·
Klient może skorzystać ze wzoru
formularza reklamacji zamieszczonego w załączniku do regulaminu, jednak nie
jest to obowiązkowe.
·
W przypadku składania reklamacji bez
wykorzystania wzoru dostępnego w załączniku, reklamacja powinna zawierać dane
umożliwiające identyfikację Klienta, przedmiot reklamacji oraz żądania związane
z reklamacją (Przykładowo: imię, nazwisko, dane kontaktowe, informacje
dotyczące zawarcia umowy, daty, informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu
reklamacji, wskazanie rodzaju wady i daty jej wystąpienia).
·
Określając sposób realizacji zobowiązań
Sklepu w zakresie zgłoszonej reklamacji w przedmiocie wystąpienia niezgodności
towaru z umową, Klient będący konsumentem, ma prawo żądać wpierw jego naprawy
lub wymiany.
·
Sklep może dokonać wymiany, gdy
konsument żąda naprawy, lub Sklep może dokonać naprawy, gdy konsument żąda
wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez
konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sklepu.
Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla
Sklepu, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
·
Przy ocenie nadmierności kosztów dla
Sklepu uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie
braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne
niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia
towaru do zgodności z umową.
·
Sklep dokonuje naprawy lub wymiany w
rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez
konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla
konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go
nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat
pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sklep.
·
Sklep odbiera od konsumenta towar na
swój koszt.
·
Jeżeli towar został zamontowany przed
ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Sklep demontuje towar oraz
montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych
czynności na swój koszt.
·
Konsument nie jest zobowiązany do
zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
·
Konsument może złożyć oświadczenie o
obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, jeżeli sklep odmówił naprawy lub
wymiany towaru zgodnie z ust. 6 albo niezgodnie z ust. 8-10, albo brak
zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo, iż Sklep próbował doprowadzić
towar do niezgodności z umową, albo brak towaru z umową jest na tyle istotny,
że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego
skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 6-10 lub też Sklep oświadczy
bądź z okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z
umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
·
Obniżona cena musi pozostawać w takiej
proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z
umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
·
Klient nie może odstąpić od umowy,
jeżeli niezgodność towaru z umową jest nieistotna. Domniemywa się, że brak
zgodności towaru z umową jest istotny.
·
Reklamacje zgłaszane przez Klienta będą rozpatrywane
w terminie do 14 dniu od momentu ich zgłoszenia. Brak oświadczenia w tym
terminie uważa się za uznanie roszczeń zgłoszonych przez Klienta.
·
Klient zostanie powiadomiony o
rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji tą samą drogą, jaką przesłana została
reklamacja, chyba, że Klient zastrzeże inną formę kontaktu. Rozstrzygnięcie
reklamacji zostanie dodatkowo przesłane drogą elektroniczną na wskazany przez
Klienta adres e-mail.
·
W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia
reklamacji Sklep wysyła do Klienta Towar wolny od wad lub z usuniętą w
rozsądnym czasie wadą. Jeśli naprawa lub wymiana na nowy danego produktu nie są
możliwe z przyczyn wskazanych w ust. 5 i 6, Sklep stosownie do złożonego przez
Klienta alternatywnego żądania – obniży cenę lub zwróci równowartość ceny
produktu, powiększoną o koszty przesyłki.
·
Prawo do rękojmi wyłączone jest wobec
Klientów dokonujących zakupów jako Przedsiębiorcy.
·
Postanowienia dotyczące Konsumenta
zawarte w niniejszym paragrafie stosuje się do Przedsiębiorcy-Konsumenta
·
Jakiekolwiek postanowienie Regulaminu,
nie wyłączają ani nie ograniczają uprawnień Konsumentów lub
Przedsiębiorców-Konsumentów przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa, w
tym w szczególności Ustawy o prawach konsumenta.
·
W przypadku otrzymania niekompletnej
reklamacji, Sprzedawca wzywa Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem
pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
·
Odpowiedź przesłana zostanie na adres
e-mail Klienta lub w inny sposób wskazany przez Użytkownika.
·
W przypadku nie uwzględnienia reklamacji
Klient zostanie powiadomiony o tym, czy Sprzedawca wyraża czy nie wyraża, zgodę
na pozasądowe rozwiązanie sporu. W przypadku wyrażenia zgody Sprzedawca wskaże
Klientowi podmiot właściwy do pozasądowego rozwiązania sporu.
·
Klientowi będącemu Przedsiębiorcą nie
przysługują uprawnienia z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
·
Postanowienia dotyczące uprawnień z
tytułu rękojmi i prawa do reklamacji przysługuje konsumentom, stosuje się
odpowiednio do przedsiębiorców na prawach konsumenta.
§ 8 Ochrona danych osobowych.
·
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Klientów określone zostały w polityce prywatności, dostępnej pod adresem: https://www.papierowymix.pl/p/polityka-prywatnosci-i-plikow-cookies.html
, stanowiącej integralną część niniejszego Regulaminu.
§ 9 Świadczenie usług drogą elektroniczną.
·
Aby zapewnić możliwość prawidłowego i
niezakłóconego korzystania ze Sklepu i usług świadczonych za jej pośrednictwem,
urządzenie, którym posługuje się Klient, powinno spełniać następujące minimalne
wymagania techniczne, tj:
a)
Posiadać połączenie z siecią Internet
zapewniające transmisję danych
b)
Posiadać przeglądarkę internetową, tj.
oprogramowanie służące do przeglądania treści dostępnych w sieci Internet.
c)
Aktywne konto poczty elektronicznej lub
aktywne konto w social mediach (np. Messenger na Facebooku).
·
W celu odczytania korespondencji
mailowej i załączników do niej niezbędne jest posiadanie:
a)
w przypadku korespondencji mailowej –
aktywne konto poczty e-mail
b)
w przypadku załączników, w tym w
szczególności plików tekstowych – oprogramowanie komputerowe obsługujące pliki
danego rodzaju, w szczególności pdf., docx., jpg.
·
Aby dokonać zakupu/uzyskać dostęp do
zakupionych produktów konieczne jest posiadanie przez Klienta urządzenia z
aktualną przeglądarką internetową wspieraną przez producenta z dostępem do
Internetu.
·
Umowa o świadczenie usług drogą
elektroniczną zostaje zawarta w momencie rozpoczęcia korzystania z danej
funkcjonalności grupy sprzedażowej umożliwiającej skorzystanie z określonej
usługi elektronicznej.
·
Korzystanie z usług świadczonych drogą
elektroniczną w ramach grupy sprzedażowej, z uwagi na transmisję danych za
pośrednictwem publicznej sieci Internet, wiąże się z zagrożeniem w postaci
możliwości ingerencji nieupoważnionych osób trzecich w dane przesyłane między
Sprzedawcą a Klientem.
·
Zakazuje się Klientowi dostarczania
treści o charakterze bezprawnym.
§ 10 Polubowne
rozpatrywanie sporów i rozpatrywania reklamacji.
Konsument oraz przedsiębiorca na
prawach konsumenta ma możliwość zwrócenia się do:
·
Stałego polubownego sądu
konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy.
·
Wojewódzkiego inspektora
Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie
polubownego zakończenia sporu między Użytkownikiem a Sprzedawcą.
·
Powiatowego (miejskiego)
rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych
zadań należy ochrona konsumentów i uzyskać pomoc w sprawie umowy lub ma prawo
·
Skorzystać z platformy ODR.
Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i
przedsiębiorcami http://ec.europa.eu/consumers/odr
§ 11 Postanowienia końcowe.
·
Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym
czasie za pośrednictwem linku zamieszczonego pod adresem: https://www.papierowymix.pl/p/regulamin-sprzedazy.html
oraz w wiadomości mailowej przed zawarciem umowy sprzedaży.
·
Regulamin może zostać utrwalony, pozyskany i odtworzony poprzez
jego wydrukowanie lub zapisanie go na odpowiednim nośniku danych.
·
Postanowienia niniejszego regulaminu nie mają na celu wyłączenia
lub ograniczenia jakichkolwiek praw Konsumentów, przyznanych im na mocy
bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności Ustawy z
dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. W przypadku ewentualnej
niezamierzonej niezgodności Regulaminu z powyższymi przepisami pierwszeństwo
mają te przepisy i są one stosowane przez Sprzedawcę.
·
Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszego regulaminu zostanie
uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób niewykonalne w
zakresie przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono
wyłączone. W pozostałym zakresie Regulamin pozostaje w mocy.
·
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Do umów
zawartych przed wejściem w życie nowego Regulaminu, stosuje się wersję
Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia przez Użytkownika Umowy. Zmiany
regulaminu lub nowa treść regulaminu wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty
umieszczenia nowej treści Regulaminu na stronie Sklepu internetowego.
·
Niniejszy regulamin podlega prawu polskiemu oraz zostaje poddany
jurysdykcji sądów polskich.
·
Regulamin wchodzi w życie w dniu: 01.01.2024
ZAŁĄCZNIK numer 1: WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO.
Miejscowość, data:
…………………………….
Imię i nazwisko/firma: …………………………….
Adres zamieszkania: ……………………………….
E-mail: …………………………….
Numer telefonu: …………………………….
Numer zamówienia: …………………………….
Data odbioru zamówienia: …………………………….
[dane Sprzedawcy:
nazwa, adres]
Anna Sawicka
u. Szarych Szeregów 6/15
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
Reklamacja
towaru
Zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu……………………………………………….
towar: ………………………………………………………………………………………(informacja o towarze) jest
niezgodny z umową. Niezgodność Towaru z umową polega na: ……………………..
Niezgodność została stwierdzona w dniu …………………………..
Z uwagi na powyższe, proszę o: ………………………(proszę wskazać
odpowiednie roszczenie).
Numer
rachunku bankowego do zwrotu środków: ………………………………….
Posiadacz rachunku bankowego: ……………………………………………..
Podpis: …………………………..
ZAŁĄCZNIK numer 2: Pouczenie
o odstąpieniu od umowy
Mają Państwo
prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek
przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w
którym weszli Państwo w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż
przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie towaru.; Aby skorzystać
z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować osobę odpowiedzialną
za wykonanie czynności odstąpienia od umowy:
Anna Sawicka, adres: Szarych
Szeregów 6/15, 05-101 Nowy Dwór Mazowiecki o swojej decyzji o odstąpieniu od
niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. (Informujemy, iż oświadczenie może zostać
przesłane na przykład pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
Mogą Państwo
skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to
obowiązkowe. Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od
umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie droga elektroniczna na
naszej stronie internetowej [proszę wstawić́ adres strony internetowej]. Jeżeli
skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie
potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku
(na przykład poczta elektroniczna).
Aby zachować
termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informacje
dotycząca wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku
odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa
płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż
najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w
każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy
poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej
umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności,
jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba ze wyraźnie
zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą
Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze
zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia nam
dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Proszę odesłać lub przekazać
nam towar na adres: Anna Sawicka, ul. Szarych Szeregów 6/15, 05-101 Nowy Dwór
Mazowiecki niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym
poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest
zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 20 zł.
Odpowiadają Państwo też za
zmniejszenie wartości towaru, ale jedynie te wynikające z korzystania z niego w
sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania towaru.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA
OD UMOWY
·
Miejscowość, data: …………………………….
·
Imię i nazwisko/firma: …………………………….
·
Adres zamieszkania: ……………………………….
·
E-mail: …………………………….
·
Numer telefonu: …………………………….
·
Numer zamówienia: …………………………….
·
Data odbioru zamówienia: …………………………….
[dane Sprzedawcy:
nazwa, adres]
Anna Sawicka
ul. Szarych Szeregów 6/15
05-101 Nowy Dwór
Mazowiecki
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
Niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy
……………………………………………. nr zamówienia…………………………………….. Umowa została zawarta
dnia:………………………………………… dotyczyła następujących towarów: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Proszę o zwrot kwoty ……………… zł (słownie ………………………………………………………złotych)
poprzez:
na rachunek bankowy o numerze:
………………………………………………………………………………………… [wypełnić jeśli dotyczy],
Data: _____________________ Podpis Konsumenta:
_____________